بذر آمریکا استرالیا کره شمالی استرالیا

بذر: آمریکا استرالیا کره شمالی استرالیا کره شمالی پیونگ یانگ وزارت خارجه وزیر امور خارجه

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز سیاسی تمدن‌های کهن الگوهای پرورش دهنده افراط‌گری را به چالش بکشند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: باید الگوهای مرسوم که خشونت، توسعه نیافتگی و افراط گرایی به همراه آورده‌‎اند را به چالش بکشیم.

تمدن‌های کهن الگوهای پرورش دهنده افراط‌گری را به چالش بکشند

به روایت بخش سیاست خارجی گروه سیاسی کلوب خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در مجمع تمدنهای باستانی به آتن سفر کرده طی سخنانی با بیان اینکه ابتکار تاسیس «مجمع تمدن های کهن» اقدامی شایسته و ارزشمند هست، ضمن تقدیر از نیکاس کوتزیاس به منظور میزبانی این نشست اظهارداشت: گردهم آمدن ما در اینجا، تلاشی عینی در جهت هم افزایی سهم و همکاری تمامی تمدن ها -که به واقع میراث یکسان بشری را تشکیل می دهند- جهت پرداختن به چالش های خطیری است که همه ما با آنها روبروییم.
وی افزود: در جهانی که پیچیده و مملو از انواع بحران ها و مطمئنا همراه با آینده ای پر از ابهامات و عدم قطعیت هاست. این نشست بر این عنوان تاکید دارد که علم، فناوری، پیشرفت و رفاه مادی گرچه ثمراتش به طور نابرابر توزیع شده است هست، ولی جملگی در حل و فصل پرسشها مشترک، ناموفق بوده و شکست خورده اند و به نظر نمی رسد که نویدبخش آینده ای بهتر باشند.
وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه نشانه از این جلسه بزرگداشت لفاظانه تمدن های خود و نیز مدح و ستایش آنها یا توصیف شاخصه ها، محاسن، خصوصیات یا دستاوردها در گذشته نیست، تصریح کرد: گرچه ما این تمدن ها را نمایندگی و به آنها افتخار می کنیم و ذخایر غنی دانش موجود از تمدن های کهن و باستانی، جهت کارشناسان این رشته، دانشگاهیان و سایرین به طور کامل آشنا شده است و همچنان الهام بخش تحقیقات دانشگاهی می باشند، ولی در این تلاش مشترک، بایستی به عواملی که به تمدن های ما شکل داده و آنها را پایدار ساخته اند، به عنوان هویت های پویا و زنده بپردازیم، از گذشته درس بگیریم و از قبض و بسط آنها در امتداد سلسله تاریخ بیاموزیم.

ظریف تصریح کرد: در نگاه به خطوط کلی تمدن چندین هزار ساله بشری، مشاهده می شود که تبادلات و تعاملات میان جوامع بشری، هر یک با خصوصیات خاص خود، هر کدام به صور و درجات متفاوت و نیز در ادوار گوناگون، تمدن یکسان بشری را به ارمغان آورده اند. استمرار تبادلات و تعاملات میان گستره ای وسیع از دسته جات بشری، از نخستین روزهای ثبت تمدن بشری تا به امروز، به گفتگو و تفاهم از طریق ابزارهایی چون تعاملات فکری، ادبیات و هنر متکی بوده هست.

ظریف با خواندن بیت معروفی از شاعر شهیر ایرانی قرن سیزدهم (بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند/ چو عضوی به درد آورد سرنوشت دگر عضوها را نماند قرار/تو کزمحنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی) اضافه کرد: این اسباب و علل، کارکرد خود را به عنوان ابزاری جهت اتکا، پرورش و استفاده تمدنی با نشانه نهایی استمرار آن، حفظ کرده اند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان اینکه دنیا امروز و گذشت تفاوت ها پیچیدگی های فراوانی دارد، اظهارداشت: این تفاوت خواه در رابطه با تعداد و تنوع بازیگران، خواه انواع چالش ها در عرصه های گوناگون حیات بشری یا در رابطه با شبکه روابط پیچیده و بیش از پیش سردرگمی که پدید آمده، دیده می شود. در عین حال، حقیقت شاهکار هشتصد ساله سعدی و نیاز به آن، امروزه و در عصر جهانی شدن نیز به خوبی هویدا و آشکار است و به ما متذکر می شود که بشریت فقط یک «دهکده جهانی» نیست، بلکه «یک پپکر واحد انسانی» است که در آن هیچ عضوی را قرار و سود و رونقی نخواهد بود هنگامی که سایر اعضا دچار درد و تالم اند.

تمدن‌های کهن الگوهای پرورش دهنده افراط‌گری را به چالش بکشند

وی تأکید کرد: بدیهی است جامعه بشری امروزه با چالش های یکسان و خطیری روبروست که طیف وسیعی از مباحث همچون اهداف به مشکل دست یافتنی توسعه پایدار، حفاظت از محیط زیست و فقرزدایی جهت بخش بزرگی از جامعه بین المللی تا مبارزه با دو پدیده تازه را مشمول بر افراط گرایی و تروریسم به عنوان بیماری های عالمگیر، دربر می گیرد.

ظریف خاطرنشان کرد: ماهیت جهانی شده است و به هم پیوسته جریان امور در سراسر گیتی، ما را ناگزیر می سازد که جهت پرسشها یکسان به راه حل های یکسان روی آوریم. بعلاوه، از آنجا که شاهد احیای گرایش به رویکردهای آزمایش شده-و شکست خورده-یکجانبه هستیم، تاکید می نمایم که باید به دنبال یافتن راه حل های چندجانبه باشیم.

وی تصریح کرد: حقیقت عینی و علی الارض عوض کردن کرده و لذا متقابلا باید در فوریت و در برخورد قاطع یکسان و دسته جمعی با این چالش به وسیله جامعه جهانی نیز عوض کردن ایجاد شود. بعلاوه، درست در همین جاست که نقش خاص تمدن های کهن مطرح و ضرورت می یابد. این تمدن ها در مقایسه با سایر اعضای بسیار جوان تر جامعه بشری، از دانش، عمق فکری و معنوی، تجربه به بوته آزمایش گذاشته شده است و بصیرت تاریخی به مشکل به دست آمده ی زیاد و قابل اتکاتری برخوردارند.

مدیر دستگاه دیپلماسی بیان داشت: با توجه به بزرگی این چالش ها و فعالیت تعداد بیشماری از نهادهای رسمی و نه چندان رسمی در مقابله با آنها که ادعای ارائه چاره و راه حل نیز دارند و با توجه به ضرورت اجتناب ناپذیر برخورد واقعی و عینی، با انگشت بر ضربان و پا بر زمین، وظیفه بر این مجمع حکم می کند که رویکردی متمرکز، دستورکاری تعریف شده است و معتدل و ساختاری عملی را به منظور تضمین پیگیری فعال و موثر اهداف مشترکمان در پیش بگیرد. نه می توان به محدودیت های موجود در دنیا بی توجه بود و نه باید در دام آشنا و ساده ایده آل های بلندپروازانه و غیرقابل دسترسی افتاد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: باید الگوهای مرسوم که خشونت، توسعه نیافتگی و افراط گرایی به همراه آورده‌‎اند را به چالش بکشیم.

ظریف گفت: آن چه که باید در این مرحله اولیه و البته حساس فعالیت مجمع به آن پرداخت، رسیدن به یک تفاهم کلی و جمعی در خصوص مفاهیم و اصول فراگیر و بنیادینی است که به فعالیت های آتی ما شکل و جهت می بخشد. بایستی هنجارها و اصولی چون تنوع، فراگیربودن، تحمل پذیری، اعتدال، گفتگو، عدالت، حقوق بشر، دمکراسی و حکومت داری شایسته را، علیرغم تفاوت های اجتناب ناپذیر در خصوص به کارگیری و اجرای آنها، آشنا و به آنها احترام بگذاریم.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ما به عنوان وارثان تمدن های کهن با برخورداری از درک و فهم تاریخی عمیق از این که پیروزی ها و شکست ها تنها دوره های کوتاهی در گذشته چندهزار ساله بوده اند، اظهارداشت: بایستی الگوهای مرسوم (پارادایم های)، همچون «حق با قدرت است» و از بین بردن را که در اشکال گوناگون خود موجب خونریزی و تخریب در سراسر تاریخ شده است و خشونت، توسعه نیافتگی و افراط گرایی به همراه آورده ‎اند، به چالش بکشیم.

ظریف تاکید کرد: این الگوی مرسوم مدت های مدیدی بر روابط میان جوامع و ملت ها حاکم بوده و باعث جنگ، جنایت، اشغال، سرکوب، تبعیض و آوارگی گشته هست. تروریسم و افراط گرایی مرسوم که امروزه فراروی کشورها و مناطق سراسر دنیا از جمله غرب آسیا، مهد بسیاری از تمدن های کهن، قرار دارد، محصول چنین الگوی منسوخی هست.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: جامعه بشری امروزه به شدت محتاج پذیرش تنوع غنی در درون و میان تمدن هاست. وارثان تمدن های کهن دارای یک مسئولیت تاریخی جهت پیشگام شدن در ترویج گفتگو و همکاری همگانی بر اساس احترام متقابل و موضع برابر جهت ایجاد یک الگوی تازه از سیاست های جهانی هستند.

ظریف در آخر خاطرنشان کرد: ما به عنوان نمایندگان تمدن های کهن که در معرض طوفان های سهمگین و شاهد افزایش و سقوط امپراطوری ها بوده ایم، از سابقه تاریخی مورد نیاز جهت ارائه و ارتقای دو درمان جهت بسیاری از بیماری های این دوره از حیات جوامع بشری برخورداریم که آن دو درمان گفتگو و اعتدال هست.

تمدن‌های کهن الگوهای پرورش دهنده افراط‌گری را به چالش بکشند

انتهای خبر/

عبارات مهم : وزیر امور خارجه

واژه های کلیدی: وزیر امور خارجه | محمدجواد ظریف | وزیر خارجه کشور | تمدن های کهن جهان | شهر آتن |

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه