بذر آمریکا استرالیا کره شمالی استرالیا

بذر: آمریکا استرالیا کره شمالی استرالیا کره شمالی پیونگ یانگ وزارت خارجه وزیر امور خارجه

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری مدیون کیارستمی‌ام / نیکی کریمی

جهان عکاسی هرروز برایش مهم تر و پررنگ تر می شود. تقریبا در تمام سفرهایش عکاسی می کند؛ به خاص عکاسی محیط زیست که تعبیرش از آن عکاسی «شیرین و انسانی» است و عقیده

مدیون کیارستمی‌ام / نیکی کریمی

نیکی کریمی: مدیون کیارستمی ام

عبارات مهم : ایران

جهان عکاسی هرروز برایش مهم تر و پررنگ تر می شود. تقریبا در تمام سفرهایش عکاسی می کند؛ به خاص عکاسی محیط زیست که تعبیرش از آن عکاسی «شیرین و انسانی» است و عقیده دارد چشمش را به جهانی که فراموشش کرده ایم، دوباره باز می کند. نیکی کریمی، بازیگر، کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران، سال هاست که در کنار فعالیت های سینمایی، به عکاسی که اعتقاد است بخشی از وجودش شده، می پردازد. در سفرهای خارج از کشور عزیزمان ایران به تمام نمایشگاه های مهم عکاسی دنیا سر می زند و بسیاری از موزه های عکاسی را دیده، چراکه اعتقاد دارد هنرمند حوزه بصری باید تا می تواند ببیند و قوه بصری اش را تقویت کند تا خلقی تازه داشته باشد. راهنما و الهام بخش او در ابتدای مسیر عکاسی، آن طور که پیش از این گفته، عباس کیارستمی بوده؛ هنرمند محبوب فقیدی که بخش مهمی از درون مایه آثار نمایشگاه «گل مردگی»، از فقدان او تأثیر گرفته هست.

مدیون کیارستمی‌ام / نیکی کریمی

با نیکی کریمی، در آستانه گشایش سومین نمایشگاه تصویر هایش – گل مردگی- راجع به هنر عکاسی و دغدغه های ذهنی اش در این حوزه به گفت وگو نشسته ایم.

از سال ٧٦ عکاسی را شروع کرده اید؛ یعنی ٢٠ سال تجربه عکاسی. کدام یک از تجربه های عکاسی تان برایتان لذت بخش تر بوده؟ بیشترین تصویر هایی که گرفته اید، با چه سوژه هایی بوده اند؟
در این ٢٠ سال، به صورت مداوم عکاسی محیط زیست کرده ام. این نوع عکاسی به همراه عباس کیارستمی، مستمر بوده هست. از مناطق متفاوت کشور عزیزمان ایران عکاسی کردیم. حاصل آن عکاسی ها، برگزاری نمایشگاهم در گالری گلستان در کشور عزیزمان ایران و بعد از آن گالری کورت یارد در امارات بود. بعد از آن تصمیم گرفتم سبک های دیگر عکاسی را تجربه کنم. تصویر هایی با مضمون علاقه در رم گرفتم. البته این تصویر ها را هنوز جایی به نمایش نگذاشته ام. یک هفته روی این تصویر ها کار کردم. عنوانشان «دست ها» بود؛ محتوایی لطیف و انسانی دارند، ولی همچنان به عکاسی در سفر ادامه دادم. عکاسی راجع به محیط زیست یا مضامینی که به آنها علاقه داشته ام. بوده هست، ولی تقریبا سه سال است که روی تصویر های این نمایشگاه متمرکزم.

چه سبکی از عکاسی زیاد برایتان جالب است؟
کار هر هنرمندی بیانگر موضوعاتی است که به آنها علاقه دارد و نشان دهنده این است که از لحاظ ذهنی در چه موقعیتی است و چه دغدغه هایی دارد. جهت همین خیلی درگیر سبک نیستم.

تجربه برگزاری نمایشگاه عکاسی را قبل از این، هم در کشور عزیزمان ایران و هم خارج از کشور عزیزمان ایران داشته اید. استقبال از این نمایشگاه ها چطور بوده و چقدر به انگیزه هایتان جهت ادامه عکاسی کمک کرده؟
استقبال از نمایشگاه ها خوب بوده. هم از گلستان و هم کورت یارد، استقبال خیلی خوبی شد.

با توجه به اینکه خودتان به عنوان یک هنرمند این روزها درگیر برگزاری نمایشگاه هستید، جهت برگزاری چنین نمایشگاه هایی چه موانع و مشکلاتی بر سر راه بازیگران و صورت های معروف وجود دارند؟ کسانی بوده اند که در این زمینه حامی شما باشند؟
خوشبختانه با این بخشی که می گویید هیچ وقت روبه رو نبوده ام؛ یعنی مشکلی نداشته ام. لااقل در زمینه عکاسی، من چنین چیزی را تجربه نکرده ام، ولی در زمینه های دیگر مثل ترجمه، پرسشها و موانعی وجود داشته؛ به عنوان نمونه کتابی ترجمه کرده ام که کلا سانسور شده است یا در زمینه سینما هم با چنین مشکلاتی مواجه بوده ام، ولی در زمینه عکاسی و برگزاری نمایشگاه نه.

جهان عکاسی هرروز برایش مهم تر و پررنگ تر می شود. تقریبا در تمام سفرهایش عکاسی می کند؛ به خاص عکاسی محیط زیست که تعبیرش از آن عکاسی «شیرین و انسانی» است و عقیده

چه هدفی از برگزاری نمایشگاه عکاسی «گل مردگی» دارید؟ این تصویر ها در چه سال هایی ثبت شده است اند و قرار است چه مفهومی را به مخاطب امروز انتقال یافته کنند؟
در سال های اخیر در این زمینه مشغول اتودزدن و کارکردن بوده ام. این عنوان هم وقت شد با فوت کیارستمی در سال گذشته که در روند این مجموعه بسیار تأثیرگذار بود و تأثیر آن را در این نمایشگاه می بینید. در واقع به هم ریختگی های جهانی و اتفاقات ناخوشایندی که این روزها شاهد آن هستیم، همچنین سرخوردگی ناشی از اتفاقاتی که جهت نسل من افتاده، ایده برگزاری این نمایشگاه بود. اینها موضوعاتی بودند که دست به دست هم دادند تا تصمیم بگیرم نمایشگاه گل مردگی را با رویکرد دغدغه های ذهنی این روزهایم برگزار کنم.

تجربه برگزاری نمایشگاه در خارج از کشور عزیزمان ایران را هم دارید؛ چه تفاوت هایی با برگزاری نمایشگاه در کشور عزیزمان ایران دارد؟
خوشبختانه گالری داران ما در کشور عزیزمان ایران نیز حرفه ای شده است اند و به اندازه گالری داران خارج از کشور، دقت و بینش پیدا کرده اند. جهت همین، به نظرم تفاوت چندانی با برگزاری گالری خارج از کشور عزیزمان ایران وجود ندارد.

برنامه های عکاسی تان در بلندمدت چیست؟ نشانه خاصی را جهت آینده عکاسی دنبال می کنید؟ پروژه بعدی چه زمانی کلید زده می شود؟
هیچ وقت به صورت متمرکز روی برنامه عکاسی هایم فکر نکرده ام تا جهت آنها چیدمانی خاص در نظر بگیرم. تصویر ها را می گیرم و بعدا به این فکر می کنم که برایش چه نمایشگاهی می شود گذاشت. ولی در این برهه علاقه دارم وقت بیشتری جهت عکاسی بگذارم.

نیکی کریمی جزء بازیگران و صورت های معروف مولتی رول هست؛ فعالیت هم وقت در حیطه فیلم سازی، عکاسی، ترجمه، بازیگری و… . در کشور عزیزمان ایران هنرمندانی به این شکل کم داریم و از طرف دیگر با وجودی که در همه دنیا این عنوان مرسوم هست، معمولا بازیگران و صورت های معروف مولتی رول ایرانی با نقدهایی مواجه می شوند. شما هم در معرض این گونه نقدها بوده اید؟
به نظرم نقدکردن مشکلی ندارد؛ ولی واقعیت این است که همه این حوزه ها به هم وابسته هستند. فیلم سازی، نوشتن، عکاسی و… . من هر لحظه در وقت فعالیت های سینمایی، کارهای خودم را نوشته ام و گاهی با نویسنده های دیگر بازنویسی کرده ام. فکر می کنم نوشتن، فیلم سازی، عکاسی و ترجمه همه به هم وابسته اند. من هیچ وقت نخواستم بازیگر صرف باشم. اینها علاقه مندی های من هستند؛ کارهایی که در روز برایم لذت بخش اند و به من انگیزه می دهند. جهت همین دنبالشان می کنم و در واقع بخشی از وجودم هستند.

به عنوان یک زن مشهور ایرانی می توانید در زمینه هنرهای تجسمی پیشرفت های مهمی داشته باشید. آیا هدفتان در زمینه عکاسی ادامه دادن حرفه ای است و به طور مثال دوست دارید سبک جدیدی ایجاد کنید یا دِلی کار می کنید؟
دوست دارم آثارم دیده شوند و آنها را با مردم در میان بگذارم. جهت همین هم نمایشگاه برگزار می کنم.

جهت عکاسی از عکاسان مشهور هم الهام می گیرید یا اصولا هنرمند خاصی الهام بخش تان بوده است؟ تصویر ها و آثار کدام یک از بازیگران و صورت های معروف را با توجه به علایق شخصی تان دنبال می کنید؟
یکی از فعالیت هایی که خیلی به آن علاقه دارم، رفتن به گالری های تصویر و نقاشی هست. فکر می کنم همه کسانی که مشغول فعالیت در حوزه هنرهای بصری و ویژوآل آرت هستند، نیاز به این دارند که دائم ببینند اطرافشان چه اتفاقی می افتد. چه در کشور عزیزمان ایران و چه در خارج از کشور عزیزمان ایران و در سفرهایی که می روم، تلاش می کنم حتما به نمایشگاه های نقاشی و عکاسی سر بزنم و آثار را ببینم. یکی از عکاسانی که من به او علاقه دارم، نوری بیلگه جیلان است که خودش فیلم می سازد. به طورکلی یکی از آرتیست های مورد علاقه من هست. البته قبل از او، هر لحظه شیفته تصویر های عباس کیارستمی بوده ام.

مدیون کیارستمی‌ام / نیکی کریمی

نوری بیلگه جیلان، همان طور که هر لحظه خودش گفته، به سینمای کیارستمی علاقه داشته و جالب اینکه نوع عکاسی او شبیه کیارستمی هست. در واقع نوع عکاسی هر سه ما و خیلی های دیگر که به این نوع عکاسی علاقه مندند، شبیه هم هست. بیلگه جیلان البته خیلی نمایشگاه تصویر برگزار نمی کند؛ شاید در ٢٠سالی که کار عکاسی کرده، سه بار زیاد نمایشگاه نگذاشته باشد. به عقیده من برگزاری دائم نمایشگاه چندان مهم نیست؛ مهم این است که بینش و دنیا بینی تان را هر چند وقت یک بار با مخاطبان و مردم به اشتراک بگذارید.

بعد در نهایت، با وجودی که آثار بازیگران و صورت های معروف مشهور دیگر را هم دنبال می کنید، بااهمیت ترین الهام بخش تان عباس کیارستمی بوده است.
همان طور که قبلا هم گفته ام، دید خودم در عکاسی را مدیون عباس کیارستمی هستم؛ چون سال ها با هم کار کرده ایم. تقریبا هفته ای یک بار به سمتی از کشور عزیزمان ایران رفته ایم و عکاسی کرده ایم. جهت همین نکات زیادی از او راجع به عکاسی یاد گرفته ام.

جهان عکاسی هرروز برایش مهم تر و پررنگ تر می شود. تقریبا در تمام سفرهایش عکاسی می کند؛ به خاص عکاسی محیط زیست که تعبیرش از آن عکاسی «شیرین و انسانی» است و عقیده

در واقع عکاسی جدی را در کنار عباس کیارستمی تجربه کرده ام؛ زاویه ها، افق ها، قاب ها و نور ها را. گاهی سفری چهارساعته به شمال ده ها ساعت طول می کشید. بی وقفه می ایستادیم و تصویر می گرفتیم، صبر می کردیم تا نور خوبی روی تپه ماهوری دیده شود یا باد بر درختی بوزد. بعد از هر سفر، تصویر ها چاپ می شدند و به دقت دیده و بررسی و بحث می شدند و آنهایی را که زیاد دوست داشتیم، کنار گذاشته می شدند و این گونه عکاسی شد یکی از کارهای روزانه من در کنار خواندن کتاب و فیلم نامه و ترجمه. البته آن تصویر ها را هیچ گاه به نمایش نگذاشتم.

روزنامه شرق

واژه های کلیدی: ایران | تصویر | عکاسی | ایرانی | برگزاری | نمایشگاه | کیارستمی | نمایشگاه | سینمای ایران | عباس کیارستمی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه