بذر آمریکا استرالیا کره شمالی استرالیا

بذر: آمریکا استرالیا کره شمالی استرالیا کره شمالی پیونگ یانگ وزارت خارجه وزیر امور خارجه

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بسیاری معتقدند دانشگاه از اوج فاصله گرفته هست، انگاره خطرناکی که می تواند چون موریانه، امید جامعه را ببلعد و زمینه بازگشت پوپولیسم را فراهم کند. از سوی دیگر بع

فاسدان قوي‌ترند

فاسدان قوي ترند

عبارات مهم : آموزش

بسیاری معتقدند دانشگاه از اوج فاصله گرفته هست، انگاره خطرناکی که می تواند چون موریانه، امید جامعه را ببلعد و زمینه بازگشت پوپولیسم را فراهم کند. از سوی دیگر بعضی براین باورند که این نظر درست نیست بلکه دانشگاه مسیر احیا را در پیش گرفته هست. این که دانشگاه ها در کجای مسیر قرار گرفته، یکی از بااهمیت ترین پرسش های فعالان دانشجویی محسوب می شود.

فاسدان قوي‌ترند

انجمن اسلامی پیشرو دانشگاه تربیت مدرس به مناسبت روز دانشجو در روز13 آذر96 در مراسمی با عنوان «دانشگاه؛ احیا یا احتضار» با حضور عبدا… رمضان زاده و محمود صادقی به بحث و بررسی راجع به این عنوان پرداخته هست. صدها دانشجو از این مراسم استقبال کردند. توصیه جالب توجه این مراسم دوری از جوزدگی مرسوم در مراسم مشابه و برقراری جو علمی بر مراسم بود. به رغم اطلاع رسانی قبلی امکان حضور بهزاد نبوی فراهم نشدکه هر دو سخنران به این توصیه اشاره کردند و مراتب عذرخواهی او را به حضار رساندند. بالاخره بعد از ساعتی تاخیر، مراسم شروع شد.

به علاقه بهزاد نبوی آمدم

محمود صادقی در ابتدای سخنان خود گفت: من به علاقه بهزاد نبوی وارد صحنه شدم و امیدوارم که روزی فرا برسد که فضا جهت یاران انقلاب بازتر شود. مدیرکل سابق وزارت علوم ادامه داد: در دوره پیشین عنوان و جایگاه انجمن اسلامی را غصب کرده بودند، البته در دولت یازدهم فعالان دانشجویی اصلاح طلب لفظ پیشرو را به نام خود افزودند و به جایگاه خود برگشتند. نماینده پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس افزود: دانشگاه از بدو تاسیس با همه فراز و فرود هایی در کشور داشته نقش پیشروانه خود را در آموزش آموزه های مدرن تا حد مناسبی ایفا کرده و در همه تحولات سیاسی به خصوص انقلاب نقش پررنگی داشتند و بعد از انقلاب نیز با همه تحولات دانشگاه این نقش را داشته هست. امام فرمودند که دانشگاه مبدا تحولات است و جهت این اتفاق باید زمینه های سیاسی فرهنگی و اجتماعی آن محقق شود. عضو هیات علوم دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: باید از منظر حقوقی به دانشگاه ها و مباحث مربوطه بپردازیم.

بسیاری معتقدند دانشگاه از اوج فاصله گرفته هست، انگاره خطرناکی که می تواند چون موریانه، امید جامعه را ببلعد و زمینه بازگشت پوپولیسم را فراهم کند. از سوی دیگر بع

آموزش طبق اصل 30 قانون اساسی یک حق بشری جهت همه آحاد ملت است و هیچ کس را به بهانه پیروی از فلان مذهب نباید، از حق آموزش محروم کرد، چراکه به موجب اصل چهاردهم همه ایرانیان مگر توطئه گران، باید از حقوق خود برخوردار شوند. عضو کمیسیون آموزش مجلس در ادامه بیان کرد: از شروع ورود به مجلس جهت استیفای حقوق استخدامی اعضای هیات علمی و امنیت دانشجویان کوشیدم و نسبت به دانشگاهیان احساس دین دارم. مقام سابق وزارت علوم ادامه داد: مقرراتی که از سال 64 وضع شده است باتوجه به شرایط آن وقت نگارش شده است و این عنوان باید احساس شود به خصوص آنجا که اجازه تعلیق پیش از پیگیری قضائی را می دهد. این تعلیق زمینه را جهت نقض حقوق اساسی بسیاری از افراد در دانشگاه تربیت مدرس فراهم کرده بود.

به قانون اساسی برگردیم

دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه مدرس اذعان کرد: با اصرار امام در کمتر از یک سال قانون اساسی را به تصویب رساندیم. این عنوان بدان معناست که باید تمام روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بر اساس روابط حقوقی شکل بگیرد. صادقی ادامه داد: بعضی تحولات ما را دچار یاس می کند، ولی اگر به روند قانون اساسی بنگریم و بدانیم که عبور از شرایط سخت یکشبه رخ نمی دهد، درمی یابیم که باید به دنبال روند اصلاح طلبی باشیم. حال شما می پرسید که راهکار چیست؟ از نظر من استفاده حداکثری از ظرفیت قانون اساسی تنها راهکار موجود است.

فاسدان قوي‌ترند

وزیری با اختیار 30 درصدی

عضو فراکسیون امید افزود: دانشگاه جایگاه احتضار نیست، به شرطی که ما دانشجو باشیم و دچار یاس نشویم. من اعتقاد دارم به رغم همه تنگناها و انتظارات اینگونه نبوده که پیشرفت نداشته باشیم. همین که نشریات و تشکل ها شکل گرفتند دانشجوها و اساتید به دانشگاه برگشتند یعنی هنوز باید امیدوار بمانیم. وی ادامه داد: این فضاسازی و نومیدکردن ها زیاد از جانب رقبایی است که می خواهند ما را مایوس کنند. مدیر فراکسیون براق سازی ادامه داد: اکنون 160نفر از دانشجویان ستاره دار شدند که اکثریت آنها را با اخذ تعهدنامه آزاد شده است اند. البته باید تصریح کنیم متاسفانه دولت تصمیم گیر واحد نیست. نماینده مجلس ادامه داد: اکنون روسای دانشگاه ها با ناملایمات و دشواری های فراوانی روبه رو هستند.

بورسیه با معدل 13

بسیاری معتقدند دانشگاه از اوج فاصله گرفته هست، انگاره خطرناکی که می تواند چون موریانه، امید جامعه را ببلعد و زمینه بازگشت پوپولیسم را فراهم کند. از سوی دیگر بع

صادقی تصریح کرد: هنگامی که توزیع مناسب و عادلانه ای رخ ندهد، ما با 3700 بورسیه مواجه می شویم. یکی از اساتید تعریف می کرد کسی را با معدل 13 بورسیه کردند، او دچار توهم علمی شده است بود، در فشار مقطع دکتری کم آورد و خودکشی کرد. محمود صادقی در خاتمه سخنان خود گفت: خواهش می کنم دوستان به این واقعیت ها توجه داشته باشند. این بخش از سخنان این نماینده مجلس با استقبال شدید حضار مواجه شد. بعد از اتمام سخنان محمود صادقی، انجمن ویدئو مراسم را پخش کرد که در این ویدئو به سیر تحولی دانشگاه اشاره شده است بود.

ماندگاری در تاریخ

عبدا… رمضان زاده در ابتدای سخنان خود گفت: اینکه اجازه چنین مراسمی را دادند همان تغییرات ملموس است و امیدوارم در آینده نزدیک این 160 نفر هم بتوانند تحصیل کنند. سخنگوی قوه مجریه اصلاحات ادامه داد: شهادت می دهم که در عمرم فردی به شرافت بهزاد نبوی ندیدم و مراتب عذرخواهی او را به شما می رسانم. این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: اتفاق 16آذر در کمتر از 4 ماه بعد از 28 مرداد رخ داد، این سه دانشجو در روزهای مشکل که استعمار بر کشور عزیزمان ایران حاکم شده است بود، توانستند راه را باز کنند و جهت هر لحظه تاریخ ماندگار شوند و این عنوان همان توصیه ای است که باید به آن اشاره کرد.

فاسدان قوي‌ترند

نکته دیگری که باید به آن توجه شود این است که تحرک دانشجویان در 16 آذر 32 به پیروی از نهضت مقاومت ملی انجام شد. از این رو درمی یابیم اگر دانشجویان با جریانات ملی کشور همراهی کنند به تاثیرگذارترین نیروهای سپهر سیاسی تبدیل خواهند شد. امروز هم باید ببینیم که پیشتازی چه معنایی دارد. پیشتازی در سال 32 مبارزه با استبداد و استعمار بود امروز پیشتازی مبارزه با فساد و ناکارآمدی هست. عضو دولت اصلاحات افزود: اکنون کشورهای خارجی اثری روی کشور عزیزمان ایران ندارند و باید به داخل بپردازیم. مبارزه با فساد و ناکارآمدی در چارچوب قانونگرایی، عدالت طلبی و آزادی معنا پیدا می کند.

فاسدان نمی گذارند

رمضان زاده بیان کرد: هنگامی می توانیم با فساد و ناکارآمدی مبارزه کنیم، که بتوانیم از آن آزادانه حرف بزنیم و کسانی با ما مقابله خواهند کرد که فاسدند. سخنگوی قوه مجریه اصلاحات ادامه داد: این پیشتازی تنها در سایه حرکت جمعی و در سایه اعتماد اجتماعی ممکن خواهد بود. سایه اعتماد جمعی جایی است که جامعه در زحمت خواهد بود.

نگرش سنجی ایرانی ها در 92 انجام شد که نشان داده بی اعتمادی به اوج خود رسیده هست. 75درصد دانشجوها به هم بی اطمینانند. فساد و ناکارآمدی و مقابله با آزادی ناشی از بی اعتمادی هست. او بیان داشت: اندیشمندان علوم انسانی در دو دهه اخیر بر سرمایه اجتماعی تاکید کردند و راه را در روی آوردن به تشکیل شبکه های حلقه ای اعتمادساز ملی دانستند که عوض کردن حاصل شود. جهت این عنوان باید اشخاص اعتماد ساز همچون مدیر دولت اصلاحات مورد حمایت قرار بگیرند.

احیای دانشگاه

سخنگوی دولت اصلاحات اذعان کرد: بعضی می گویند شما کار نکردید. این عبارت درست نیست. ما کار کردیم ولی کار کارستان نکردیم که یک شبه ممکن نیست. بنابراین راه احیای جامعه، دانشگاه، سپهر سیاسی احیای حلقه های اعتمادساز ملی هست. باید کمک بکنیم با ما شدن کاری انجام دهیم، با من ها کاری انجام نمی شود. امیدواریم که همه محدودیت ها علیه منابع اعتمادساز ملی در سال آینده برداشته شود تا ما بتوانیم با گفت وگوی ملی پرسشها کشور را حل کنیم. عبدا… رمضان زاده در خاتمه سخنان خود گفت: سیاست خارجی و داخلی دچار مسئله و اقتصاد دچار بحران شده است هست، ولی همه اینها قابل حل هستند.

زخم های قدیمی

پس از اتمام صحبت این دو، جمعی از دانشجویان به پرسش و پاسخ از مهمانان پرداختند. محمود صادقی نیز وعده پیگیری پرسشها دانشجویان دانشگاه بهشتی و شورای صنقی را مطرح کرد. در قسمتی از برنامه، بیانیه انجمن خوانده شد. در بخشی از بیانیه انحمن اسلامی پیشرو آمده است: بی توجهی و بی تدبیری غیر قابل تحمل دولت به حوزه آموزش عالی تنها به مطالبات سیاسی دانشجویان که زخم های قدیمی جریان دانشجویی هست، محدود نمی شود، مطالبات صنفی مانند وضع حاکم بر خوابگاه ها، مقررات رفت و آمد در دانشگاه، شرایط رفاهی دانشجویی، عدم وجود فضای مناسب جهت مطالعه و آموزش، مطالبات اقتصادی مانند نحوه احتساب سنوات، زیاد کردن غیر منصفانه شهریه ها، مطالبات آموزشی مانند فساد در جذب اعضای هیات علمی، بورسیه های غیر قانونی، وجود بعضی از فسادهای اخلاقی در روابط دانشگاهی، غیر متناسب بودن نظام آموزشی با نیازهای بازار کار، عدم استفاده از پژوهش ها و آخر نامه های دانشجویان در شرکت ها و ادارات مربوطه، همگی نشان از ویرانه ای دارد که در سال های تلخ 84 تا 92 ایجاد شد و بنا بود بعد از 92 رو به آبادانی برود، ولی جز اندکی بهبود، چیزی حاصل نشد.

اخبار دانشگاه – آرزوی بزرگ

واژه های کلیدی: آموزش | سیاسی | آموزشی | دانشگاه | دانشگاه | دانشجویان | قانون اساسی | اخبار کنکور و دانشگاه

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه