بذر آمریکا استرالیا کره شمالی استرالیا

بذر: آمریکا استرالیا کره شمالی استرالیا کره شمالی پیونگ یانگ وزارت خارجه وزیر امور خارجه

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اجتماعی میزان بالای هپاتیت C و اعتیاد بین کودکان کار ، افزایش میل به به «خشونت» در دختران

معاون مدیر جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌های صحیح و بازدارنده در زمینه آسیب‌های اجتماعی، گفت: طی 40 سال گذشته سیاست عدم آموزش و یا ع

میزان بالای هپاتیت C و اعتیاد بین کودکان کار ، افزایش میل به به «خشونت» در دختران

افزایش میل به به «خشونت» در دختران/میزان بالای هپاتیت C و اعتیاد بین کودکان کار

عبارات مهم : آموزش

معاون مدیر جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر لزوم ارائه آموزش های صحیح و بازدارنده در زمینه آسیب های اجتماعی، گفت: طی 40 سال گذشته سیاست عدم آموزش و یا عدم طرح این آسیب ها منجر به بروز اتفاقات پنهانی در جامعه شده است است که روز به روز مانند یک مسئله زیرپوستی رشد می کند.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در نشستی با وزیر بهداشت راجع به پرسشها مربوط به سلامت زنان، گفت: یقینا وزارت بهداشت یکی از مهمترین دستگاه های فعال در حوزه زنان و خانواده است و خوشحالیم که امروز می توانیم مباحثی را در اینجا طرح کرده و همکاری های جدی را در طول برنامه ششم و دولت دوازدهم با این وزارتخانه داشته باشیم.

میزان بالای هپاتیت C و اعتیاد بین کودکان کار ، افزایش میل به به «خشونت» در دختران

وی با بیان اینکه بحث های مربوط به زنان ابعاد مختلفی دارد افزود: یکی از مهمترین مباحث، حضور زنان در بخش های مدیریتی وزارت بهداشت است که امیدواریم هم در سطح آموزش و در دانشگاه های علوم پزشکی به این عنوان توجه شود. بحث حضور 30 درصد زنان در بخش های مدیریتی این وزارتخانه کف انتظارات جامعه زنان است و فکر می کنم وزارت بهداشت به آسانی می تواند هدفگذاری 30 درصد را در همه سطوح مدیران عالی، میانی و اجرایی انجام دهد.

معاون مدیر جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در طول برنامه ششم باید بتوانیم اهداف برنامه و اهداف طرح شده است در سیاست های کلی خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه های دولت را به وسیله یک سری شاخص های تخصصی تعریف و بر اساس آن حرکت کنیم ادامه داد: یکی از درخواست هایمان این است که شاخص های تخصصی در حوزه بهداشت را به ما معرفی کنید تا ما بتوانیم این شاخص ها را با شاخص های جهانی مقایسه کنیم. در حال حاضر یک سری شاخص های جهانی داریم که اخیرا یکی از گزارشات آنها در حوزه شکاف جنسیتی در چهار حوزه بهداشت، آموزش، همکاری سیاسی و همکاری اقتصادی منتشر شد.

معاون مدیر جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌های صحیح و بازدارنده در زمینه آسیب‌های اجتماعی، گفت: طی 40 سال گذشته سیاست عدم آموزش و یا ع

ابتکار همچنین گفت: بنابراین اگر بتوانیم شاخص هایمان را در حوزه بهداشت ایجاد کنیم و آمار درستی ارائه دهیم در رتبه های انتهایی قرار نخواهیم گرفت. متاسفانه در حال حاضر جزو پنج کشور انتهایی لیست هستیم. بر این اساس فکر می کنم به علت نقص های آماری مان که ناشی از دقیق نبودن شاخص هاست نمی توانیم پیشرفت های جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران را در حوزه زنان به زبان علمی و آماری بیان کنیم. حال اگر بتوانیم شاخص های تخصصی حوزه بهداشت را داشته باشیم می توانیم بر اساس آنها در حوزه زنان حرکت کنیم.

آموزش؛ مهمترین اقدام جهت پیشگیری از بیماری های جسمی و روانی

ابتکار با بیان اینکه مهمترین مسئله جهت پیشگیری از امراض اعم از جسمی، روانی و رفتارهای پرخطر «آموزش» هست، گفت: مقام معظم رهبری هم دستور دادند که ساز و کار خاصی در این حوزه ایجاد و هر سه ماه یکبار گزارش آن ارائه شود، متاسفانه اکنون آموزش های مورد نیاز در حوزه مهارت های زندگی اعم از خودمراقبتی، بهداشت و … در نظام آموزش و پرورش کمرنگ هست. این عنوان باعث می شود که از همان دوران نوجوانی افراد در معرض آسیب قرار گیرند و تصمیمات نادرست اتخاذ کنند.

میزان بالای هپاتیت C و اعتیاد بین کودکان کار ، افزایش میل به به «خشونت» در دختران

ابتکار با بیان اینکه علاقه مندیم با وزارت بهداشت در حوزه آموزش و پرورش، دانشگاه ها و در بحث سلامت و به خاص سلامت زنان و خصوصا بحث بهداشت باروری کار کنیم، گفت: وزارت بهداشت طرحی را با عنوان مدارس مروج سلامت ایجاد کرد که اگر موافق باشید کارگروهی ایجاد کنیم تا نتیجه های این طرح را بررسی کند و بتوانیم با همکاری یکدیگر ساز و کاری در این حوزه به صورت فراگیرتر ایجاد کنیم. در عین حال بتوانیم با وزارت آموزش و پرورش تفاهمی سه جانبه در جهت کم کردن آسیب های اجتماعی داشته باشیم.

معاون مدیر جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکهبرای اصلاح واکنش‌ها راهی جز ارائه آموزش صحیح و بازدارنده نداریم، ادامه داد: آموزش صحیح و اصولی می تواند بسیار موثر باشد. در این زمینه با دکتر گویا مدیر مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت نشستی داشتیم و اعلام آمادگی کردند که به خاص در حوزه HIV آموزش هایی را در سطوح متفاوت ارائه دهیم.

معاون مدیر جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌های صحیح و بازدارنده در زمینه آسیب‌های اجتماعی، گفت: طی 40 سال گذشته سیاست عدم آموزش و یا ع

افزایش میل به به خشونت در دختران

ابتکار با اشاره به لزوم توجه به حوزه تعادل معنوی و روانی و سلامت روان و پیشگیری از خشونت و ارائه آموزش های مربوط به مهارت های دوران بلوغ اظهار کرد: ما باید بر روی بحث خشونت در جامعه کار کنیم. متاسفانه پیمایش ها نشان می دهند که میل به به خشونت در دختران رو به زیاد کردن بوده هست. حال لازمه پیشگیری از آن ارائه آموزش های مناسب هست. امیدوارم در بحث مهارت های دوران بلوغ بتوانیم کارها درست و موثری انجام دهیم و کارگروهی را در این زمینه ایجاد کنیم.

میزان بالای هپاتیت C و اعتیاد بین کودکان کار ، افزایش میل به به «خشونت» در دختران

ابتکار با بیان اینکه یکی از کارها موفق وزارت بهداشت راه اندازی کلینیک های سلامت خانواده بوده است که در حال حاضر به موانعی برخورد کرده هست، گفت: باید توجه کرد که با ارائه خدمات مربوط به سلامت خانواده می توان بخش مهمی از معضلات خانواده قبل و بعد از ازدواج را حل کرد. در کنار این عنوان ارائه محتوای آموزشی مناسب جهت زوج های جوان نیز از تکالیف سیاست های کلی خانواده است که بتوانیم آموزش های مناسبی را در پنج سال ابتدای زندگی به زوج های جوان ارائه دهیم. ما در این زمینه آمادگی داریم تا به وزارت بهداشت کمک کنیم.

اعلام آمادگی معاونت زنان و خانواده جهت کمک بهداشتی و درمانی به کودکان کار

سیاست انکار آسیب ها را کنار بگذاریم

وی با بیان اینکه در عین حال بحث غربالگری درمان موقت و پیگیری به کودکان کار از زاویه بهداشتی و درمانی یکی از مباحث مهم هست، گفت: ما در این زمینه آمادگی کمک داریم و آماده ایم تا جهت پیگیری بهداشتی به این کودکان و پیشگیری از آسیب هایی که در معرض آن قرار دارند کمک کنیم. زمانی که در شورای شهر بودم پیمایشی راجع به کودکان کار انجام دادیم که نشان داد میزان هپاتیت C و اعتیاد در این کودکان اوج هست. همچنین آنها در معرض تعرض های جنسی گسترده هستند و دخترانی را می بینیم که در سنین پایین باردار می شدند، بنابراین می توان از منظر بهداشتی به این عنوان توجه کرد و با کمک شرکت بهزیستی و وزارت کار برنامه مشترکی را جهت چهار سال آینده در این حوزه پایه ریزی کنیم تا گام موثری در این حوزه برداشته شود.

ابتکار در ادامه صحبت هایش گفت: در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی سیاست عدم آموزش و یا عدم طرح مباحث و آسیب ها در طی 40 سال گذشته منجر به بروز اتفاقات و آسیب های پنهانی شده است هست، بنابراین در حال حاضر باید این آموزش ها را در دوره نوجوانی ارائه کنیم. در گذشته آقای دکتر مرندی اعلام می کردند که بعضی می گویند جهت حفظ حیاء و عفت نباید این مباحث را طرح کرد ولی این در حالیست که اتفاقا جهت حفظ حیاء و عفت باید این آموزش ها را به نوجوانان و جوانان ارائه داد، لیکن این عنوان مانند یک مسئله زیر پوستی روز به روز زیاد رشد می کند. آسیب هایی که دائما در جامعه شاهدش هستیم ناشی از همین سیاست بوده و اختلالات روانی، طلاق و … ناشی از آسیب هایی است که نوجوانان ما بدون اطلاع انجام می دهند و باید جهت آن فکری کرد. به نظر من عالی ترین زاویه کار هم نگاه بهداشتی هست، بنابراین باید سیاست انکار آسیب ها را کنار بگذاریم.

مدارس ابتدایی در مقاطع اول تا سوم معلم ورزش ندارند

وی ادامه داد: البته نیازی نیست که همه مباحث را رسانه ای کنیم ولی باید وظیفه خود را در این حوزه انجام دهیم. تقاضای من از وزارت بهداشت این است که با همکاری هایی که ایجاد شده است حتما در این حوزه یک برنامه ریزی اصولی انجام گیرد. در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش یک شبکه اینترانت راه اندازی و این پرسشها را جهت پدر و مادرها طرح می کند. بنابراین تقاضا دارم همه بخش های مرتبط این عنوان را جدی گرفته و روی آن کار کنیم.

وی تاکید کرد: در عین حال ما اعلام آمادگی می کنیم که در حوزه پیشبرد و گسترش کلینیک های سلامت خانواده کمک کنیم. بنابراین در حال حاضر زیرساختی در این حوزه ایجاد شده است است و باید بتوانیم آن را با همکاری وزارت بهداشت گسترش می دهیم. در عین حال مورد نیاز است یک تفاهم سه جانبه با وزارت ورزش و جوانان داشته باشیم. متاسفانه در حال حاضر مدارس ابتدایی ما در مقطع اول تا سوم معلم ورزش ندارند و هیچ کس هم صدایش در نمی آید و باید در این زمینه اقدامی انجام دهیم.

واژه های کلیدی: آموزش | سلامت | بهداشت | آموزشی | بهداشت | کودکان | بهداشتی | خانواده | وزارت کار | وزارت ورزش و جوانان

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه